Er du en energisk og positiv person, der kan lide at arbejde med administrative opgaver og It-drift? Vil du være med til at sikre en fungerede IT-drift, som skal sikre en fortsat digital transformation i Naturstyrelsen.
Naturstyrelsen er en del af Ministeriet for Grøn Trepart. Naturstyrelsen skal bidrage til en historisk omlægning af det danske landskab for at implementere den politiske aftale om et Grønt Danmark. Samtidig er Naturstyrelsen ved at omdanne de øvrige statslige naturarealer til en endnu mere rig natur med plads til alle arter og friluftsliv. Vil og kan du understøtte Naturstyrelsens digitale transformation i dette landkort, vil vi meget gerne høre fra dig.
Naturstyrelsen har cirka 750 medarbejdere, som arbejder på 16 lokale enheder rundt om i hele landet, samt på hovedkontoret i Randbøl. Naturstyrelsens har netop etableret en ny enhed for IT- og digitalisering i hovedkontoret. Enheden er en central stabsfunktion, der servicerer alle Naturstyrelsens medarbejder og består af to teams, Arealdata, der håndterer vores GIS-anvendelse, og IT og Data, der håndterer den øvrige IT-drift. I alt beskæftiger området omkring 17 medarbejdere. Du vil blive tilknyttet team IT- og data men vil løse opgaver fra begge teams.
Om jobbet
Som administrativ IT-medarbejder er opgaverne alsidige, men helt centralt er det at du fungerer som en vigtig og samlende servicefunktion for hele styrelsen. Blandt opgaverne kan nævnes håndtering af faktura, samt administration af driftsaftalen med Statens IT. Dette sker i et tæt samarbejde med Statens IT-servicedesk, som tager hovedparten af vores brugersupport. Alt efter dine kompetencer og ønsker kan du deltage i tværorganisatorisk arbejde der understøtter IT-anvendelse i hele organisationen. Teamet dækker områderne IT-sikkerhed, software-robotter, drift, og projekter. Vi har en god omgangstone og høj trivsel i enheden.
Dine opgaver som it-medarbejder bliver:
Daglig drift og fornyelse
- Bestilling og fornyelse af certifikater, servere, firewall-regler m.v.
- Administration af telefoni, Digital Post og MitID.
- Understøttelse af porteføljestyring med fokus på Tekniske minimumskrav i staten og afdækning af teknologisk gæld.
- Håndtering af hardware-udlevering og lokal support sammen med vores it-kontaktpersoner.
- Tæt samarbejde med Statens IT-servicedesk.
- Bestilling af udstyr og licenser, oprettelse af konsulenter og kontering af fakturaer.
- Proaktiv licensforvaltning: fornyelse og opsigelse i rette tid.
- Rådgivning og normering af IT-anvendelse hos +20 kolleger rundt om i landet.
- Bidrage til viden¬deling og uddannelse af it-kontaktpersoner.
- Har en administrativ uddannelse og eventuelt erfaring inden for digital offentlig administration.
- Har lyst til selvstændig sagsbehandling.
- Har vilje til orden samt flair for tal, økonomi og regnskab.
- Er serviceminded, struktureret, løsningsorienteret og stærk til at gennemskue tekniske problemstillinger.
- Er erfaren bruger af IT-løsninger generelt.
- Kan veksle mellem detaljen og overblikket.
- Er klar og præcis i både skrift og i tale.
- Er en fleksibel og hjælpsom kollega – også når det går stærkt.
Vi tilbyder en spændende stilling i en ny enhed, som er en vigtig stabsfunktioner der understøtter it-driften og den digitale transformation. Du får et stort selvstændigt ansvar for en bred vifte af opgaver i krydsfeltet mellem naturforvaltning og digital innovation. Vi løser vores opgaver effektivt og benytter hinanden til teknisk sparring og udvikling. Du vil have gode udviklingsmuligheder og kurser inden for IT- og administration. Naturstyrelsens hovedkontor er placeret i smukke omgivelser i den midtjyske natur imellem Billund og Vejle. Der er mulighed for fleksible arbejdstider, op til to hjemmearbejdsdage, samt at blive en del af to teams med godt humør.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer - Det Statslige Område samt tilhørende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK).
Ansættelsesområdet er Ministeriet for Grøn Trepart med tilhørende institutioner.
Tjenestestedet er Naturstyrelsen Hovedkontor, Gjøddinggård, Førstballevej 2, 7183 Randbøl
Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen.
Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger kan fås hos teamleder Henrik Møller Jørgensen, telefon 2053 7183, eller It- og digitaliseringschef Charlotte Kure, telefon 2247 1571.
Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, uddannelsesbevis m.m. senest den
9. juni 2025.
Samtaler forventes at blive afholdt den 17. juni. Samtalerne afholdes på Naturstyrelsens hovedkontor i Randbøl.
Vi anvender caseopgave i forbindelse med samtaler og forventer at du kan afsætte 1 time til løsning af casen dagen inden samtalen.
Stillingen ønskes besat pr. 1. august 2025 eller hurtigst muligt.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejle Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Naturstyrelsen, C/O Gjøddinggård Førstballevej , 7183 Randbøl
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 09-06-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/40e851e5-7d55-4ac5-9bdf-c80f656dc563