Naturstyrelsen bidrager i disse år til en historisk omlægning af det danske landskab og skaber store arealer med enge, skove og søer for at imødegå klima- og naturudfordringerne (Grøn Trepart). Samtidig etablerer styrelsen bl.a. urørt skov og naturnationalparker på de statslige arealer. HR-teamet i Naturstyrelsen er centralt for at sikre, at organisationen kan håndtere de spændende og udfordrende faglige opgaver.
Brænder du for at lede et dygtigt HR-team, der har ansvaret for Naturstyrelsens samlede HR-ydelser? Er du en anderkendede og løsningsorienteret leder, der motiveres af en travl og omskiftelig hverdag? Vægter du tværgående samarbejde højt, og evner du selv at drive og afslutte sager? Så har vi et rigtig godt job til dig.
Opgaver og organisering
Vi søger en dygtig og engageret teamleder til vores HR-team i Naturstyrelsen. Som teamleder skal du lede og koordinere HR-teamets 12 fagligt stærke medarbejdere, som understøtter organisationen på alle niveauer.
Opgaverne i teamet spænder bredt over bl.a. professionel ledelsesrådgivning og –sparring i forhold til ansættelsesretlige spørgsmål, retningslinjer og personalesager, til arbejdet med lønsum, driftsystemer og –processer, arbejdsmiljø, trivsel og kompetenceudvikling. Teamet har store ambitioner og højt humør, og værdsætter det gode samarbejde med udbytterig sparring om opgaverne.
I overskrifter vil dine vigtigste opgaver som teamleder være:
- At sikre effektive og transparente HR-processer
- Udvikling og implementering af forretningsorienterede løsninger på HR området, der opleves værdiskabende på tværs af organisationen
- Bidrage til den strategiske udvikling af personale og organisation
- At sikre et godt arbejdsmiljø med god trivsel i HR-teamet
Vi lægger stor vægt på høj faglighed, god service, samt at vores arbejde gør en forskel for både medarbejdere og ledere i organisationen i hverdagen.
Der er nok at tage fat på, og du vil derfor skulle prioritere og koordinere ressourcerne og sikre, at teamet har de rette kompetencer til at kunne løse opgaverne både professionelt og effektivt samtidig med, at du understøtter en solid forvaltningskultur. I det kommende år vil der f.eks. skulle implementeres en ny overenskomst for styrelsens skov- og naturteknikerere, arbejde med en ny model for styrelsens lønstyring samt sikre sammenhæng på tværs af organisationen efter et 2025, hvor der er ansat en lang række nye kollegaer.
Organisatorisk er HR-teamet en del af Sekretariatet, som foruden HR består af Jura og Direktionssekretariatet. Sekretariatet ledes af sekretariatschef Christian Flaskager Pedersen, og du vil komme til at indgå i ledelsesteamet for det samlede sekretariat.
Din profil
Vi forestiller os, at du f.eks. har fungeret som HR-leder fra en sammenlignelig offentlig organisation, og at du har en akademisk baggrund med et solidt kendskab til rammerne for offentlig forvaltning. Du skal hurtigt kunne sætte dig ind i og finde balancerede løsninger på ofte komplekse pro-blemstillinger, og det vil være en fordel, hvis du har arbejdet med forskellige processer inden for området.
Du er godt rustet til jobbet, hvis du:
- Har en tilgang til personaleledelse, der fokuserer på motivation, resultatskabelse og udvikling
- Har stærke interpersonelle egenskaber, er tillidsvækkende, og har personlig gennemslagskraft
- Har solid forretningsforståelse, er struktureret, analytisk stærk og er god til at formidle viden om HR
- Kan have mange bolde i luften, bevare overblikket og samtidig har blik for det væsentlige i detaljen samt trives i en rolle, hvor retninger og vilkår for opgaveløsningen kan ændre sig
Vi tilbyder et alsidigt og spændende job med stor selvstændighed, faglig spændvidde og mulighed for at arbejde i en organisation, hvor medarbejdere hver dag går på arbejde for at tage vare på vores fælles natur. Der er gode muligheder for personlig og faglig udvikling og for bred kontakt til chefer og medarbejdere i hele organisationen.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademikeroverenskomsten).
Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen. Som teamleder indplaceres du som chefkonsulent med personaleansvar.
Ansættelse vil være pr. 1. marts 2026 eller hurtigst muligt.
Ansættelsesområdet er Ministeriet for Grøn Trepart med tilhørende institutioner. Tjenestestedet er Naturstyrelsen, Gjøddinggård, Førstballevej 2, 7183 Randbøl.
Ansøgere skal kunne opnå den nødvendige sikkerhedsgodkendelse samt kunne opretholde denne under hele ansættelsesforholdet.
Yderligere oplysninger
Såfremt du ønsker yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Christian Flaskager Pedersen, tlf. nr. 27 57 14 99.
Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, uddannelsesbevis m.m. senest den 6. januar 2026.
Samtaler forventes at blive afholdt den 13. januar 2026, og anden samtaler forventes afholdt den 21. januar 2026.
Der vil indgå en personprofiltest samt logisk test i rekrutteringsprocessen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejle Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Naturstyrelsen, Førstballevej , 7183 Vejle
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-01-2026;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/20c9ee3a-1574-419a-9521-a5df278fa5ce