2 Direktionssekretærer (AC) til direktions- og ministerbetjening i Naturstyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kunne du tænke dig at bruge dine evner som embedsmand og arbejde med vigtige dagsordner inden for natur og klima? Vil du arbejde tæt sammen med Naturstyrelsens direktion, have stor berøringsfalde med alle dele af Naturstyrelsen og Miljøministeriets departement? Har du overblik samt flair for struktur, proces og for at finde løsninger? Så er det måske oplagt for dig, at blive AC – direktionssekretær i Naturstyrelsen med tjenestested i enten Randbøl eller Lemvig.

Opgaver og organisering
Naturstyrelsens hovedkontor ligger ved Randbøl. Naturstyrelsen forvalter 200.000 ha. af den statslige natur for at skabe gode rammer for friluftslivet og for biodiversiteten, bl.a. ved etablering af naturnationalparker. Naturstyrelsen er også en projektorganisation, der via styrelsens lokale enheder gennemfører projekter over hele Danmark, der bl.a. bidrager til at løse klimaudfordringerne, f.eks. gennem statslig skovrejsning og ved udtagning af lavbundsjord. Kystdirektoratet i Lemvig er en del af Naturstyrelsen og varetager opgaver inden for kystbeskyttelse og myndighedsområdet i tilknytning til kyst- og hav. At udvikle og implementere løsninger på klimaforandringerne udgør en stor del af Kystdirektoratets arbejde.

Du bliver en del af Direktionssekretariatet, der består af syv medarbejdere og en teamleder. Direktionssekretariatet har både medarbejdere i Randbøl og Lemvig, men arbejder tæt sammen om at løse opgaverne på tværs, og som AC-direktionssekretær vil du få opgaver, der knytter sig til hele organisationen, uanset om du har tjenested i Randbøl eller Lemvig. Som udgangspunkt tilstræber vi med de to opslag, at der placeres èn ny medarbejder i Randbøl og èn ny medarbejder i Lemvig.

Direktionssekretariatet er det primære bindeled mellem Naturstyrelsens fagkontorer og lokale enheder og styrelsens direktion og mellem Naturstyrelsen og Miljøministeriets departement. Direktionssekretariatet har ansvaret for at sikre rettidig levering og kvalitetssikring af sager til Miljøministeren, Miljøministeriets departement og Naturstyrelsens direktion. Derudover står direktionssekretariatet for at koordinere og afvikle ledelsesmøder, generel ledelsesunderstøttelse mv. samt øvrig sikring af en god logistik omkring direktionen. Direktionssekretariatet er kendetegnet ved at have et stærkt samarbejde både internt i teamet og på tværs af organisationen. Det skyldes, at opgaverne ofte skal løses hurtigt og samtidig korrekt i tæt samspil med mange aktører, herunder Naturstyrelsens faglige enheder og Miljøministeriets departementet. Stillingen som AC-direktionssekretær kræver en vis fleksibilitet, men der er også mulighed for at indpasse hjemmearbejde mv., ligesom vi prioriterer at planlægge opgaveløsningen, så det er muligt at arbejde på tværs af teamet.

Direktionssekretariatet er en del af Sekretariatet, hvor der ligeledes er et HR-team og et Jura-team. De enkelte teams ledes af en teamleder. Sekretariatet ledes af en sekretariatschef.

Dine opgaver
Dine opgaver vil blandt andet være:

  • Leverancestyring, dvs. behandling af sager til minister, departement og/eller direktionen, herunder at sætte retning, kvalitetssikring, koordinering, sparing med direktion og ansvar for overholdelse af frister.
  • Understøtte og fastlægge gode processer omkring sagerne og sagsflow mv.
  • Indgå i tværgående udviklingsopgaver.
  • Dialog med interessenter, herunder Naturstyrelsens lokale enheder, departement m.v. om leverancer.
  • Koordinering og afvikling af ledelsesmøder.
  • Generel ledelsesunderstøttelse af Naturstyrelsens direktion.
Din profil
Uanset om du søger stillingen med ophæng i Randbøl eller Lemvig forventes det, at du har:

  • Erfaring med direktions- og ministerbetjening, enten direkte eller som faglig sagsbehandler – måske fra en af Naturstyrelsens øvrige kontorer eller enheder eller fra en anden statslig-, regional eller kommunal institution.
  • Solide ”embedsmandskompetencer” og god politisk forståelse.
  • Kendskab til sagsområderne inden for natur og klima – og/eller generel statslig forvaltning. Enten som faglig sagsbehandler eller generalist.
  • Gode samarbejdsevner og stor gennemslagskraft.
  • Stærke kommunikationsevner – såvel i skrift som tale. Det er f.eks. vigtigt, at du kan formulere dig kort og præcist.
  • En analytisk tilgang til opgaverne, som du forstår at afslutte.
  • Beslutningskraft og sans for organisering og processtyring.
  • Ro og overblik til – ofte i pressede situationer – at arbejde med mange bolde i luften og samtidigt sikre, at du får dem landet inden for korte deadlines.
  • Du kan begå dig på alle niveauer i organisationen med en naturlig evne til at skabe gode relationer.
  • Stærke generalistkompetencer.
  • En længerevarende uddannelse som f.eks. cand.jur., cand.polit., cand.scient.pol., cand.silv., el. lign.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række Akademikerorganisationer for akademikere i Staten. (Akademikeroverenskomsten).

Ansættelsen kan efter konkret vurdering ske som fuldmægtig eller specialkonsulent med tiltrædelse
1. juli 2024 eller snarest mulig.

Ansættelsesområdet er Miljøministeriet med tilhørende institutioner. Den ene af stillingerne har tjenestested på Naturstyrelsens hovedkontor, Gjøddinggård, Førstballevej 2, 7183 Randbøl. Den anden stilling har som udgangspunkt tjenestested ved Kystdirektoratet, Højbovej 2, 7620 Lemvig. I forhold til sidstnævnte vil det dog kunne aftales, at tjenestestedet er Randbøl under forudsætning af, at der skal påregnes flere ugentlige arbejdsdage i Lemvig.

Ansøgere skal kunne opnå den nødvendige sikkerhedsgodkendelse samt kunne opretholde denne under hele ansættelsesforløbet.

Yderligere oplysninger
Har du relevante spørgsmål til stillingerne, opfordrer vi dig til at ringe og høre nærmere ved sekretariatschef Christian Flaskager Pedersen på tlf 27 57 14 99.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV og eksamensbevis m.m. senest den
21. maj 2024. Bemærk at du i forbindelse med ansøgningen kan anføre, hvilken af stillingerne du søger – evt. om du er interesseret i begge.

1. samtale forventes gennemført den 27. maj 2024, hvori der kan indgå løsning af en case-opgave i forbindelse med samtalen. En evt. 2. samtale forventes afholdt den 4. juni 2024. Det forventes, at der indgår en personprofiltest i forbindelse med 2. samtale.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejle Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Naturstyrelsen, C/O Gjøddinggård Førstballevej , 7183 Randbøl

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6040182

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet