Analytisk stærk med fokus på HR og økonomi - Bliv en del af Naturstyrelsens team

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger lige nu dig, der gerne vil arbejde i krydsfeltet mellem HR og økonomi. Dine primære ansvarsområder vil være styring af Naturstyrelsen lønbevilling og udarbejdelse af forskellige HR-analyser. Har du erfaring med projektledelse eller lyst til at få det, er det også relevant.

Opgaver og organisering
I Naturstyrelsen arbejder vi med vigtige dagsordner inden for klima og natur, og i HR er vi med til at sikre, at vi både nu og fremover, har de medarbejdere, der er brug for.

HR har blandt andet ansvaret for Naturstyrelsens lønsum, og vi søger nu en dygtig og analytisk stærk kollega, der vil stå for at styre og udmønte Naturstyrelsens lønbevilling. Du får et tæt samarbejde med både teamets HR-partnerne og Økonomi.

Ud over ansvaret for lønbevillingen vil du også blive dataansvarlig i HR. Det betyder, at du skal udarbejde de forskellige analyser, vi bruger og bidrage med sparring til direktionen, ledelsen og dine kolleger i HR herom. Du kan blandt andet komme til at arbejde med analyser om sygefravær, medarbejderressourcer og løn. Naturstyrelsen er desuden i gang med at implementere Power BI, så det vil også blive en del af dit arbejde.

Endelig ser vi gerne, at du kan være projektleder på diverse HR-dataprojekter og bistå Økonomi i de projekter, vi har sammen med dem. For eksempel arbejder vi lige nu med at forbedre governance for vores lønsumsstyring, udarbejdelse af løn- og ressourceplaner, samt Power BI som nævnt ovenfor.

I dagligdagen vil du have følgende opgaver:

  • Løbende styring af lønbevillingen og analyse af lønforbruget.
  • Budget- og forbrugsopfølgning i samarbejde med Økonomi.
  • Sagsbehandling af ressourceforespørgsler fra chefer i Naturstyrelsen i samarbejde med HR-partnerne.
  • Analyser af løn- og personaledata samt fremstilling heraf fx i løn- og ressourceplaner (rapporter) til ledelsen.
  • Bistå direktionen og de lokale chefer i afholdelsen af møder om lønsumsstyring.
  • Diverse ad hoc opgaver herunder udtræk og analyse af personaledata, for eksempel sygefravær.
Som vores nye kollega i HR bliver du en del af et ambitiøst og positivt team med ti gode kolleger. HR-teamet er ansvarlig for Naturstyrelsens samlede HR-ydelser, og vi supporterer vores ledelse på alle niveauer.

HR-teamet ledes af en teamleder og HR-teamet er, sammen med to andre teams – Jura og Direktionssekretariatet – en del af Sekretariatet, der ledes af en kontorchef.

Din profil
Vi forventer, at du har en relevant videregående uddannelse, fx som cand.scient.pol., cand.scient.adm., cand.oecon, cand.silv., skov- og landskabsingeniør eller andet. Har du erfaring fra en styrelse eller anden offentlig arbejdsgiver, vil det være en fordel.

Du skal være rutineret bruger af Excel, og det er essentielt, at du har erfaring med økonomistyring samt analyse og behandling af data. Lige så vigtigt er det, at du på en enkel og præcis måde kan omsætte og formidle din viden både skriftligt og mundtligt sådan, at du understøtter vores direktion og ledelse samt kolleger i HR i at træffe de for styrelsen mest værdiskabende prioriteringer.

Således ser vi gerne, at du har følgende profil:

  • Er analytisk stærk og resultatorienteret sådan, at du løser dine opgaver i høj kvalitet og til tiden.
  • Er detaljeorienteret og systematisk med et godt overblik – også når der er tale om mange data eller komplicerede sager.
  • Har god procesforståelse, sådan at opgaverne løses effektivt og med blik for andre interessenter.
  • Har gode kommunikative kompetencer og skriftlige formidlingsevner; vi forventer at du kan formulere dig klart og let forståeligt.
  • Er god til at samarbejde men mange forskellige mennesker.
Vi tilbyder
Et alsidigt job med selvstændighed, faglig spændvidde og mulighed for udvikling i opgaverne. Du bliver en del af et stærkt team med en god energi. I HR - og i Naturstyrelsen som et hele – prioriterer vi det gode samarbejde. Du får i Naturstyrelsen et meningsfuldt job, hvor du gennem de kompetencer, som du kommer med, bidrager til den danske klima- og naturdagsorden.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten) eller den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Lærernes Centralorganisation CO10 – Centralorganisationen af 2021 (LC7CO10-fællesoverenskomsten) samt tilhørende organisationsaftale for Skov- og landskabsingeniører eller i henhold til gældende Fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO) - Det Statslige Område samt tilhørende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK).

Ansættelsesområdet er Miljøministeriet med tilhørende institutioner. Tjenestestedet er Naturstyrelsen, Gøddinggård, Førstballevej 2, 7183 Randbøl.

Ansættelse forventes pr. 1. oktober 2024 eller snarest muligt.

Yderligere oplysninger
Du kan få flere oplysninger om jobbet hos teamleder Anne Katrine Gjerløv på tlf. 21 45 13 19 (holder ferie indtil den 2. august 2024).

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende dine oplysninger sammen med ansøgning, CV og uddannelsesbevis senest den 13. august 2024.

Samtaler forventes afholdt den 20. august.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejle Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Naturstyrelsen, C/O Gjøddinggård Førstballevej , 7183 Randbøl

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6086581

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet