BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at arbejde med naturforvaltning på statens skov- og naturarealet? Har du flair for GIS og erfaring med at indgå og styre forpagtnings- og græsningsaftaler? Så har vi jobbet til dig.
Opgaver og organisering
Naturstyrelsen Trekantsområdet er ansvarlig for forvaltningen af alle statens skov- og naturområder i Trekantsområdet mellem Horsens, Kolding og Billund.
Vi har kontor på Gøddinggård, Førstballevej 2 i Randbøl, som ligger mellem Vejle og Billund. Vi er i alt ca. 20 medarbejdere, som arbejder på kontor og ude på arealerne, og har baggrund som skov- og landskabsingeniører, biologer, skov- og naturteknikere, kontorassistenter og forstkandidater.
Dine opgaver
Som naturmedarbejder på Naturstyrelsen Trekantsområdet har du følgende primære ansvarsområder:
- Ansvaret for at natur- og biodiversitetshensynet fremmes i driften af styrelsens arealer og omsættes til virkelighed, herunder ansvar for forvaltningen af enhedens lysåbne arealer.
- Udarbejdelse og styring af forpagtningsaftaler og græsningsaftaler på styrelsens lysåbne naturarealer, inkl. ansvaret for at udarbejde ansøgning om landbrugsstøtte, samt kontakten til vores forpagtere.
- Ansvaret for den praktiske gennemførsel af naturforvaltningen på vores arealer, og en vedvarende interesse for udvikling af metoder og samarbejde med vores interessenter.
- Desuden skal du være med til at lave naturmålsplaner for arealerne og beredskabsplaner for husdyr, der går ude om vinteren.
Din profil
Du har en relevant uddannelsesbaggrund, f.eks. som skov- og landskabsingeniør, naturforvalter, jordbrugsteknolog, forstkandidat, biolog eller lignende, som gør dig i stand til både at planlægge og kvalificere naturforvaltningen på enhedens arealer.
Vi forventer, at du:
- Har erfaring med praktisk naturforvaltning og har øje for hvilke tiltag og indsatser, der skal til for at fremme den ønskede udvikling på den konkrete lokalitet.
- Har erfaring med dyrehold, herunder vurdering af dyrenes sundhedstilstand.
- Har erfaring med udarbejdelse og styring af kontrakter, herunder udbud.
- Har erfaring med ansøgninger om EU landbrugsstøtte og andre EU tilskud.
- Har udpræget flair for at anvende diverse GIS-systemer.
- Har let ved at indgå i relationer og kan samarbejde internt såvel med eksterne.
Stort fagligt ansvar med stort råderum og plads til nytænkning. Plads og mulighed for faglig udvikling gennem netværk i Naturstyrelsen og kompetenceudvikling.
Et godt kollegialt fællesskab på kontoret.
En personalekantine og fælles personalearrangementer, idet enhedskontoret ligger på samme sted som Naturstyrelsens hovedkontor med ca. 160 medarbejdere.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten) eller den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Lærernes Centralorganisation og CO10 – Centralorganisationen af 2010 (LC/CO10-fællesoverenskomsten) samt tilhørende organisationsaftale for Skov- og landskabsingeniører.
Ansættelsesområdet er Ministeriet for Grøn Trepart med tilhørende institutioner. Tjenestestedet er Naturstyrelsen Trekantsområdet, Førstballevej 2, 7183 Randbøl.
Det er et krav, at du har kørekort til personbil.
Forventet hurtigst mulig og senest 1. maj 2024.
Yderligere oplysninger
Såfremt du ønsker yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte Skovrider Inken Breum Larsen, tlf. nr. 20 21 65 08.
Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, uddannelsesbevis m.m. senest 11. marts 2025.
Jobsamtaler forventes gennemført i uge 12.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejle Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Naturstyrelsen, C/O Gjøddinggård Førstballevej , 7183 Randbøl
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-03-2025; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/954d3ec0-b832-4629-9817-a49275cfe25e