BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du yde solid rådgivning til kolleger i Naturstyrelsen og stå for udviklingen af nye budget og opfølgningsmetoder? Og ser du ledelse som en naturlig del af din arbejdsdag? Så er du måske vores nye teamleder.
Vi søger en teamleder, der vil stå i spidsen for et hold af dygtige medarbejdere, der styrer en kompleks økonomi i en statslig styrelse, der gør en positiv forskel for naturen og klimaudfordringerne. Du vil få en central rolle i organisationen og have en stor samarbejdsflade med både ledelse og med mange gode kolleger.
Opgaver og organisering
Organisatorisk er teamet en del af Økonomienheden, som består af én chef og 34 medarbejdere. Økonomienheden omfatter desuden et bygningscenter og et regnskabsteam. Teamlederen refererer til kontorchefen for Økonomienheden.
Budgetteamet har en bred opgaveportefølje, hvor vi både understøtter direktionen og rådgiver de enkelte enheder i deres daglige arbejde med økonomien. Teamets centrale arbejdsområder omfatter bl.a.:
- Overordnet økonomistyring
- Finanslov
- Udgiftsopfølgninger
- Resultatkontrakt
- Økonomiske ad hoc analyser
Dine vigtigste opgaver bliver at
- Varetage den daglige opgavevaretagelse og have personaleledelse for teamets 10 medarbejdere og 2 studentermedhjælpere
- Sikre en fortsat udvikling af økonomistyringen, hvor du bringer dine erfaringer og kompetencer i spil
- Sikre et godt arbejdsmiljø og trivsel i teamet
- Sparre med medarbejdere og sikre faglig videndeling og sidemandsoplæring
- Yde solid rådgivning til chefer og medarbejdere i styrelsen om økonomistyring, så derfor er det relevant at du kommer med en vis kendskab til det økonomiske område
- Gennemføre og drive processer af økonomiske analyser såvel på tværs af enhederne som på udvalgte fokusområder
Som vores nye teamleder har du en relevant kandidatuddannelse f.eks. cand.oecon, cand.merc, cand.silv, cand.scient.pol eller lignende, har erfaring med direktions- og ministerbetjening og derudover lægger vi også stor vægt på, at du har erfaring eller er uddannet inden for ledelse.
Vi lægger derudover vægt på, at du
- Har erfaring med økonomistyring – gerne inden for det statslige område
- Skriver godt og præcist
- Udviser selvstændighed og har vist, at du er i stand til at tilrettelægge og drive processer med mange implicerede
- Er vant til at arbejde under stramme deadlines
- Er åben og udadvendt samt har gode samarbejdsevner
Et alsidigt job med stor selvstændighed og faglig spændvidde og mulighed for at arbejde med ledelse.
Gennem en bred kontakt til chefer og medarbejdere i hele styrelsen vil du komme til at beskæftige dig med mange forskellige fagområder og komplekse problemstillinger. Du får gode muligheder for personlig og faglig kompetenceudvikling, og du bliver en del af et team, hvor godt samarbejde og en uformel omgangstone prioriteres højt.
Om Naturstyrelsen
Naturstyrelsen forvalter cirka 210.000 hektar statslige skove, lysåbne naturområder samt kyster, så der skabes størst mulig samfundsnytte i form af gode rammer for friluftslivet, beskyttelse af naturen og effektiv drift af styrelsens arealer og kyster.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten).
Ansættelsesområdet er Miljø- og Ligestillingsministeriet med tilhørende institutioner. Tjenestestedet er Naturstyrelsen, Gjøddinggård, Førstballevej 2, 7183 Randbøl.
Yderligere oplysninger
Såfremt du ønsker yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte økonomichef Kim Røjgaard på tlf. 93 59 71 46.
Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, uddannelsesbevis m.m. senest den 2. oktober 2024.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejle Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Naturstyrelsen, C/O Gjøddinggård Førstballevej , 7183 Randbøl
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6116730