Business Analyst til specifikation og udvikling af ny løsning

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at specificere og udvikle en helt ny løsning til kommunikation med borgere og virksomheder? Du kommer til at indgå i gruppen, der tager de første spadestik for, hvad systemet skal kunne og hvordan det skal designes, og følge arbejdet til dørs ved at indgå i implementeringsprojektet?

Vi søger en Business Analyst med en god teknisk forståelse, der har lyst til at være med på rejsen med at udvikle en ny kommunikationsplatform til understøttelse af brevdannelse, kanalvalg, forsendelse, modtagelse, statushåndtering, arkiv og datawarehouse for Skatteforvaltningens systembaserede kommunikation med borgere og virksomheder.

Fælles Kommunikationsplatform skal sikre korrekt håndtering af kommunikationen mellem Skatteforvaltningen og borgerne og virksomheder, og løsningen skal erstatte en række ældre forsendelsesløsninger. Løsningen skal også gøre det muligt at opnå en bedre anvendelse af digital post i Skatteforvaltningen - og arbejdet med at bygge den nye Kommunikationsplatform starter nu!

Om dine arbejdsopgaver
Du vil indgå i et team på 6-8 personer, der er under opbygning, og teamet skal afsøge behovene og mulighederne for realisering af den nye platform, hvor du kommer til at arbejde med analyse og specificering af den nye platform.

Som Business Analyst (BA) vil dine arbejdsopgaver bl.a. bestå i at:

  • Skabe oversigt over eksisterende behov og nye krav til platformen og omsætte disse til løsningsdesign
  • Skabe relationer og samarbejde med en række interne interessenter i andre dele af Skatteforvaltningen
  • Bistå Product Owner med udarbejdelse af funktionsbeskrivelser til løsningsafklaring
  • Udarbejde beskrivelser af snitflader for den fælles Kommunikationsplatform
  • Bistå Product Owner og System Architect med afklaring af forretningsmæssige og tekniske problemstillinger.
Arbejdet er i sin opstart, og du vil derfor få enestående gode muligheder for at sætte dit præg på opgaven fra start.

Om dig
Som Business Analyst skal du arbejde selvstændigt og være struktureret, ansvarsfuld og god til at samarbejde med mange forskellige interessenter både internt i projekt, og eksternt i forholdt til kunder fra de fagsystemer, som skal anvende Kommunikationsplatformen.

Kontoret, du ansættes i, har et bredt spekter af kompetencer og ansvarsområder. Vi både udvikler drifter og administrerer fælleskomponenter for hele Skatteforvaltningen.

Det fordrer at du har en interesse i og forståelse for tværgående forretningsbehov og komplekse tekniske problemstillinger, da vi udvikler fælleskomponenter, som understøtter de øvrige forretningssystemers behov, og anvender de nyeste teknologier inden for systemudvikling.

Som Business Analyst forventer vi, at du er skriftlig stærk med gode analytiske evner, og kan formulere forretningsmæssige opgaver på et tilpas teknisk niveau, så de kan forstås og anvendes som grundlag for det videre udviklingsarbejde.

Du har erfaring med udvikling af komplekse it-systemer, og har indsigt i alle processer af it-udvikling enten fra uddannelse eller ved praktisk erfaring. Det er en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde efter SCRUM-metoden.

Om kontoret du bliver ansat i
Brev- og integrationsløsninger udvikler og vedligeholder brevløsninger og integrationsløsninger, som understøtter Skatteforvaltningens it-systemer. Det er fx systemer, som understøtter dannelse og forsendelse af elektroniske breve til Digital Post og alm. papirbreve, systemer til udstilling af fagsystemernes data for eksterne interessenter, og andre integrationskomponenter, som aflaster it-systemerne for kompleksitet.

Kontorets er organiseret efter SAFe-principperne i et Agile Release Train med pt fem teams, og anvender SCRUM-metoden i de enkelte teams.

Vi tilbyder:

  • Fitnesslokaler
  • Betalt frokostpause
  • Fleksibel arbejdsplads koordineret med dit team
  • Billigt medlemskab af Told og Skat Idræt som byder på alt fra yoga og fodbold til badminton.
  • Gratis parkering i p-kælder.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket ’Søg Stillingen’ senest den 13. august 2023.

Vi holder samtaler løbende. Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Morten Kvist på telefon 72 37 64 01.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dette er et genopslag.

Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejle Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Billund, Cargo Centervej, Cargo Centervej 79, 7190 Billund

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170616&DepartmentId=9414&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5882139

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet