Erfaren kollega søges til Økonomi i Naturstyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Til vores Budgetteam i enheden Økonomi søger vi en fuldmægtig, der kunne tænke sig at arbejde med økonomistyring i Naturstyrelsen. Det er ikke afgørende om dit cv er langt eller kort. Vigtigst er det, at du har lyst til at prøve kræfter med mange forskellige opgaver og at du kan lide – og er god til – at være et knudepunkt for samarbejde med mange forskellige kolleger. I Naturstyrelsen arbejder vi med mange forskellige sagsområder, hvilket vores økonomistyring derfor også afspejler.

Vi søger lige nu dig, der er god til at samarbejde, kan kommunikere tydeligt i tale og på skrift, er analytisk og løsningsorienteret.

Om jobbet
Der er politisk fokus på naturen, friluftslivet, klimamålsætninger og –tilpasninger. Det er vigtige elementer for Naturstyrelsens virke og den forandring, som Naturstyrelsen i disse år er i gang med. Og disse forandringer betyder markante ændringer i vores økonomistyring. Derfor har vi brug for dig, som gerne vil være med i denne udvikling.

Du vil blive tilknyttet Budgetteamet i enheden Økonomi, der løser komplekse opgaver med spændende faglige udfordringer inden for økonomistyring. Du kommer bl.a. kommer til at arbejde med økonomistyring af en række bevillinger samt bidrage til projekter, der løbende tilpasser og forbedrer Naturstyrelsens økonomi.

Dine opgaver

Dine konkrete arbejdsopgaver vil blandt andet være:

  • Direktions- og ministerbetjening, hvor du udarbejder og kommenterer på beslutningsoplæg, svar på folketingsspørgsmål, ministersvar mv.
  • Økonomistyring af driftsbevillinger inden for udvalgte sagsområder
  • Bidrage til udarbejdelsen og implementeringen af finansloven. Bl.a. med beskrivelsen af nye tiltag, opfølgning på eksisterende bevillinger og implementeringen af tiltag beskrevet i finansloven
  • Udarbejdelse af økonomiske analyser, der bidrager til at sikre Naturstyrelsens økonomi på kort og lang sigt
Opgaverne løses i samspil med kolleger både i Budgetteamet og den øvrige styrelse. Så om du har lidt eller meget erfaring med opgaverne, betyder ikke så meget. Du vil få en god oplæring og du får erfaring med at arbejde i en styrelse og med de mange opgaver knyttet hertil.

Din profil
Vi forventer, at du har en uddannelse på kandidatniveau med fokus på økonomi, samt at du har interesse for økonomistyring i en politisk styret organisation.

Vi lægger desuden vægt på:

  • Kommunikation. Du kommunikerer tydeligt i tale såvel som på skrift. Du formår at gøre svært stof nemt tilgængeligt, samt at du formår at udarbejde et godt beslutningsgrundlag
  • Samarbejde. Du er god til at skabe relationer, samarbejde, og du begår dig godt på alle niveauer i organisationen
  • Styring. Vi har central styring og decentral ledelse, så det er vigtigt, at du forstår vigtigheden af at være i tæt dialog med de budgetansvarlige i organisationen
  • Løsningsorienteret. Du arbejder systematisk, har en analytisk tilgang til dine opgaver, og du får opgaverne afsluttet
Om Naturstyrelsen
Der arbejder ca. 700 medarbejdere i Naturstyrelsen, hvoraf størstedelen er ansat på vores 16 lokale enheder rundt i landet. Derudover arbejder cirka 85 medarbejdere i Kystdirektoratet i Lemvig og cirka 130 i hovedkontoret i Randbøl. Budgetteamet, der er en del af Økonomi, og er placeret på hovedkontoret i Randbøl. Budgetteamet er overordnet ansvarlig for Naturstyrelsens økonomistyring.

Økonomienheden består af 35 medarbejdere, herunder en kontorchef og 3 teamledere. Ud over Budgetteamet er der et Regnskabsteam og et Bygningsteam. I Budgetteamet er der 13 kolleger (heraf 3 studentermedhjælpere).

Naturstyrelsen er en del af Miljøministeriet, og der er gode udviklingsmuligheder indenfor såvel styrelsen som ministeriet og staten som helhed.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række Akademikerorganisationer for akademikere i Staten (Akademikeroverenskomsten).

Ansættelsesområdet er Miljøministeriet med tilhørende institutioner med tjenestested på Naturstyrelsens hovedkontor, Førstballevej 2, 7183 Randbøl.

Vi lægger vægt på at møde ind i et fagligt og socialt fællesskab, men vi lægger også vægt på, at vi kan fordybe os i opgaverne. Derfor er der mulighed for at arbejde hjemme op til to dage om ugen. Af hensyn til samarbejdet med kollegerne og opgaveløsningen placeres eventuelle hjemmearbejdsdage bedst tirsdage og onsdage.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen, opfordrer vi dig til at ringe og høre nærmere hos teamleder for Budgetteamet Per Lynge Jensen, tlf. 91 32 95 42 eller økonomichef Kim Røjgaard, tlf. 93 59 71 46.

Du kan læse mere om at være medarbejder i Naturstyrelsen på https://naturstyrelsen.dk/om-os/job-og-uddannelse/.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV og eksamensbevis m.m. senest den
17. december 2023.

Samtaler forventes afholdt den 19. december 2023.

Tiltrædelse ønskes den 1. februar 2024 eller snarest muligt.

Vi søger lige nu to nye kollegaer. Du kan læse det andet stillingsopslag her: https://naturstyrelsen.dk/om-os/ledige-stillinger/. Du er naturligvis velkommen til at søge begge stillinger, hvis du ønsker at komme i betragtning til begge jobs.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejle Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Naturstyrelsen, C/O Gjøddinggård Førstballevej , 7183 Randbøl

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5951473

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet