Naturstyrelsen: Projektmedarbejder med erfaring i udvikling af digitale løsninger til sekretariatet for Danmarks Naturstier

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at styrke friluftslivet i Danmark? Har du kompetencerne, der kan understøtte den digitale formidling heraf, og er du skarp til projektarbejde?

Det er politisk besluttet, at Danmark skal have et nationalt net af naturstier. Naturstierne skal bidrage til at skabe god tilgængelighed til naturen i hele landet. Projektet skal kortlægge og forbinde rekreative og naturnære stier og ruter i et nationalt net, som formidles samlet på en lettilgængelig måde. En vigtig opgave er at sikre en intuitiv digital formidling til slutbrugeren via platformen udinaturen.dk. Derfor er vi på udkig efter en projektmedarbejder, der kan understøtte den digitale formidling på udinaturen.dk og indgå som en stærk medspiller i udviklingen af projektet.

Danmarks Naturstier igangsættes som et udviklingsprojekt og vil derefter fortsætte i form af et sekretariat, der understøtter den fortsatte drift og udvikling af naturstierne. Projektet er forankret i et partnerskab mellem Miljøministeriet, Kommunernes Landsforening, Friluftsrådet og andre centrale aktører, som skal bidrage til at skabe god tilgængelighed i naturen i hele landet på tværs af statslige, kommunale og private arealer. Du vil blive en central del af sekretariatet, som organisatorisk er placeret i Naturstyrelsen.

Dine opgaver
Du vil komme til at arbejde med følgende overordnede opgaver:

  • Sammen med det øvrige sekretariat at understøtte projektets målsætning om etablering og formidling af rekreative ruter i hele Danmark.
  • Arbejde med udvikling og drift af siden udinaturen.dk og tilhørende IT-løsninger, hvor man kan planlægge samt finde inspiration til en tur ud i naturen.
  • Generelt projektarbejde i relation til Danmarks Naturstier. Bidrage til informationsmateriale til ruteejere og slutbrugere. Ansvarlig for delprojekter fx inden for kommunikationen omkring Danmarks Naturstier. Gennemføre workshops. Og sikre en god brugerrejse.
Din profil
Din uddannelsesbaggrund er ikke afgørende. Vi forventer dog, at du har en relevant uddannelse på enten professionsbachelor- eller akademisk niveau og du må gerne være nyuddannet. Derudover er det vigtigt, at du har viden om og erfaring med udviklingen af digitale løsninger og projektarbejde. Samt at du trives med et job, hvor der kan være uforudsigelighed og stor variation i opgaverne. Vi forventer, at du har viden om og interesserer dig for friluftslivet. Har du kendskab til at arbejde i en politisk styret organisation, vil det være en fordel.

Vi lægger vægt på, at du:

  • Er god til at få nye idéer og kan tænke kreativt.
  • Kan være brobygger mellem slutbruger og digitale løsninger.
  • Er struktureret og god til at holde styr på mange opgaver – gerne med projekterfaring.
  • Kan arbejde selvstændigt, når du er introduceret til opgaverne.
  • Er god til at samarbejde og skabe en positiv dialog både internt og i forhold til samarbejdspartnere.
Hvem er vi?
I Naturstyrelsen er vi ca. 700 medarbejdere, fordelt på hovedkontoret i Randbøl, Kystdirektoratet i Lemvig og 16 lokale enheder i hele landet. Vi forvalter omkring 210.000 hektar statslige skove og andre naturområder, så der skabes størst mulig værdi for samfundet i form af gode rammer for friluftslivet, beskyttelse af naturen og effektiv flersidig drift af styrelsens skove og andre naturområder.

Som projektmedarbejder for Danmarks Naturstier vil du blive placeret i sekretariatet for Danmarks Naturstier på Naturstyrelsens hovedkontor i tilknytning til Friluftsteamet, som er en del af enheden Arealer og Friluftsliv.

Vi tilbyder
Du bliver del af en arbejdsplads med en flad struktur og en uformel omgangstone. Du vil få dygtige og engagerede kolleger med stor faglig viden.
Der vil i et vist omfang være mulighed for at arbejde hjemmefra under hensyntagen til samarbejdet med dine kolleger og dine opgavers karakter.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten). Eller i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Lærernes Centralorganisation og CO10 Centralorganisationen af 2010 (LC/CO10-fællesoverenskomsten) samt tilhørende organisationsaftale for Skov- og landskabsingeniører. Eller i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer - Det Statslige Område samt tilhørende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK).

Ansættelsesområdet er Miljøministeriet med tilhørende institutioner og dit arbejdssted er Naturstyrelsens Hovedkontor, Førstballevej 2, 7183 Randbøl.

Det er et krav, at du har kørekort til personbil. Og stillingens brede samarbejdsflade vil kræve, at du i et vist omfang deltager i mødeaktiviteter i hele landet. Der stilles tjenestebiler til rådighed.

Projektmedarbejderstillingen varetages på fuld tid. Det er en tidsbegrænset stilling på 5 år.

Stillingen ønskes besat snarest muligt eller senest pr. den 1. november 2023.

Yderligere oplysninger
Såfremt du ønsker yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte følgende;
Projektleder, Terese Scheller Sandvei for spørgsmål ift. Danmarks Naturstier tlf. 20 12 84 09
Teamleder i friluftsteamet, Pia Bøttiger Andersen for øvrige spørgsmål tlf. 93 58 79 44.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at trykke på ”Søg stillingen” i stillingsopslaget. Dine oplysninger vedlagt ansøgning, CV og uddannelsesbevis skal vi have senest den 11. september 2023.

Samtaler forventes afholdt d. 18. september 2023.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejle Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Naturstyrelsen, C/O Gjøddinggård Førstballevej 2, 7183 Randbøl

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171701&DepartmentId=6163&MediaId=3649&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5895342

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet