Naturstyrelsen søger barselsvikar til HR

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at prøve kræfter med nogle af de mange forskelligartede opgaver inden for HR-området? Har du lyst til og forståelse for at fortolke personalejuridiske problemstillinger? Og har du god procesforståelse og stærke kommunikative evner?

Da vores dygtige kollega går på barsel, søger vi en vikar. Vi er et stærkt HR-team, som varetager de fleste opgaver inden for HR. Vi lægger stor vægt på service og høj faglighed og på at gøre en forskel i hverdagen for medarbejdere og ledere i organisationen? Det skal også være sjovt at gå på arbejdet og du vil blive en del af et uformelt og velfungerende team.

Vi tilbyder
Vi kan tilbyde dig et spændende job, hvor du, afhængig af kompetencer, baggrund og interesser, kan få indsigt i og erfaring med de fleste opgaver inden for det statslige HR-område. Vi tilbyder således gode muligheder for personlig og faglig udvikling, og for bred kontakt til chefer og medarbejdere i hele styrelsen.

Du vil komme til at indgå i et velfungerende team, der har store ambitioner og højt humør. Vi værdsætter det gode samarbejde, og sparrer med hinanden om langt de fleste opgaver. Du vil sammen med dine kolleger i teamet komme til at løse opgaver i et arbejdsmiljø præget af en fri og uhøjtidelig omgangstone.

Det er vigtigt, at du både kan lide at komme ned i maskinrummet og bidrage effektivt til den daglige drift, og samtidig arbejde selvstændigt med mere udviklingsorienterede opgaver og processer, der rækker på tværs af organisationen.

Afhængig af din profil, vil konkrete opgaver f.eks. kunne ligge indenfor:

  • HR-partnerfunktionen, fx ansættelse, fratrædelse, barsels- og ferieregler
  • Administration og udvikling af personalepolitikker
  • Fortolkning og udvikling af vilkår og retningslinjer inden for HR
  • Understøtte den strategisk kompetenceudvikling i organisationen
Organisatorisk er HR-teamet en del af Sekretariatet i Naturstyrelsen, der ledes af en sekretariatschef. Foruden HR, består sekretariatet af tre andre teams: jura, direktionssekretariat samt presse og kommunikation. I HR-teamet vil du møde 9 kolleger, der alle i det daglige refererer til teamlederen for HR, Lene Lie.

HR-teamet er ansvarlig for Naturstyrelsens samlede HR-ydelser og understøtter organisationen på alle niveauer – både gennem velfungerende systemer og arbejdsgange, men også gennem ledelsesmæssig sparring til chefer og personaleledere og understøttelse af direktionen.

Vi søger
Din faglige profil og uddannelsesbaggrund er ikke afgørende, men vi forudsætter, at du har en uddannelse som bachelor eller akademiker. Du kan være nyuddannet eller med et par års erhvervserfaring. Vigtigst af alt er, at du har lyst og mod til at prøve kræfter med HR-området. Det kan enten være som led i en mere målrettet karriereplan, eller fordi du synes, at de erfaringer og den indsigt opgaverne kan bidbringe dig, vil supplere dine øvrige kompetencer og præferencer godt.

Som person søger vi dig, der:

  • Er fleksibel og initiativrig, og tager et selvstændigt ansvar og følger dine opgaver til dørs
  • Kommunikerer klart, præcist og anerkendende
  • Kan skabe gode relationer på tværs af alle niveauer i en organisation og indgå som en aktiv medspiller i et team
  • Kan skrive og fremlægge en sag, så det faglige budskab står tydeligt, samtidig med at der er plads til dialog
  • Er energisk med en positiv indstilling
Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Skatteministerie og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten).

Ansættelsesområdet er Miljøministeriet med tilhørende institutioner. Tjenestestedet er Naturstyrelsen, Førstballevej 2, 7183 Randbøl.

Der er tale om en midlertidig fuldtidsstilling på 37 timer om ugen med ansættelse i 12 måneder.

Ansættelsesdato vil være snarest muligt og senest den 1. januar 2024.

Yderligere oplysninger
Såfremt du ønsker yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder for HR Lene Lie på tlf. nr. 93 58 82 38.

Du kan læse mere om at være medarbejder i Naturstyrelsen på https://naturstyrelsen.dk/om-os/job-og-uddannelse/.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, uddannelsesbevis m.m. senest den senest den 29. oktober 2023.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 3. november.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejle Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Naturstyrelsen, C/O Gjøddinggård Førstballevej , 7183 Randbøl

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5926283

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet