Vil du være med til at styrke friluftslivet i Danmark? Har du kompetencer til at skabe gode samarbejder og udvikle projekter? Så kan du nu understøtte udrulningen af Danmarks Naturstier!
Danmarks Naturstier skal gøre det let at få en naturskøn oplevelse, uanset hvem man er eller hvor i landet, man bor. Projektet skal derfor samle og skabe et nationalt net af velformidlede og velafmærkede vandreruter, der guider til naturskønne oplevelser. Danmarks Naturstier er så langt, at det nu skal rulles ud nationalt. Det sker gennem samarbejder og projekter med relevante aktører.
Opgaver
Projektet er forankret i et bredt partnerskab mellem Miljø- og Ligestillingsministeriet, Kommunernes Landsforening, Friluftsrådet og andre centrale aktører, som kan bidrage til at skabe god tilgængelighed til naturen i hele landet på tværs af statslige, kommunale og private arealer. Du vil blive en del af et projektsekretariat, som er placeret i Naturstyrelsen. Her kommer du til at arbejde med en bred vifte af opgaver, herunder:
- Understøtte projektlederen primært ift. udrulning og eksekvering af projektet på tværs af landet, men med et særligt fokus på den østlige del. Særligt med fokus på at modne delprojekter og fremme samarbejder med aktører og ruteejere som f.eks. kommuner, naturparker og nationalparker.
- Sammen med det øvrige sekretariatet, at understøtte projektets målsætning om etablering og formidling af rekreative ruter i hele Danmark.
- Generelt projektarbejde i relation til Danmarks Naturstier.
Hvem er vi?
I Naturstyrelsen er vi ca. 700 medarbejdere fordelt på hovedkontoret i Randbøl og 16 lokalenheder placeret rundt i landet. Vi forvalter omkring 210.000 hektar statslige skove og andre naturområder, så der skabes størst mulig værdi for samfundet i form af gode rammer for friluftslivet, beskyttelse af naturen og effektiv flersidig drift af styrelsens skove og andre naturområder.
Som projektmedarbejder for Danmarks Naturstier vil du blive placeret i sekretariatet for Danmarks Naturstier i Naturstyrelsens hovedkontor i tilknytning til friluftsteamet, som er en del af enheden Arealer og Friluftsliv.
Din profil
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi søger en kollega med erfaring og kompetence inden for friluftsliv, planlægning og forvaltning, projektadministration, tværfagligt samarbejde og indsigt i kommunal og forvaltning er en fordel.
Vi lægger vægt på, at du:
- Er struktureret og god til at holde styr på mange opgaver Har projekterfaring samt erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation.
- Er god til at samarbejde og skabe en positiv dialog både internt og i forhold til samarbejdspartnere.
- Har indsigt og erfaring med planlægning og forvaltning af friluftsliv som f.eks. stier og ruter.
- Kan arbejde selvstændigt og er indstillet på en del rejseaktivitet rundt i landet.
Der er fleksible rammer for arbejdet, og vi lægger vægt på balance mellem privatliv og arbejdsliv. Vi har flekstidsordning og mulighed for hjemmearbejde.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten) eller i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Lærernes Centralorganisation og CO10 Centralorganisationen af 2010 (LC/CO10-fællesoverenskomsten) samt tilhørende organisationsaftale for Skov- og landskabsingeniører.
Ansættelsesområdet er Ministeriet for Grøn Trepart med tilhørende institutioner og dit arbejdssted er Naturstyrelsens Hovedkontor, Førstballevej 2, 7183 Randbøl, men du må være klar til at påtage dig mødeaktiviteter i hele landet. Der stilles tjenestebiler til rådighed. Det er et krav, at du er i besiddelse af kørekort.
Stillingen ønskes besat pr. den 1. juli 2025.
Yderligere oplysninger
Såfremt du ønsker yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte følgende;
Projektleder Anna Schouboe Thøgersen for spørgsmål generelt ift. Danmarks Naturstier på tlf. 51 14 25 80.
Teamleder Pia Bøttiger Andersen for generelle spørgsmål vedr. ansættelse i Naturstyrelsen på
tlf. 93 58 79 44.
Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, uddannelsesbevis m.m. senest den 9. maj 2025.
Samtaler forventes afholdt den 14. maj 2025.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejle Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Naturstyrelsen, C/O Gjøddinggård Førstballevej , 7183 Randbøl
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 09-05-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/574fa4ed-64a2-467d-823f-0df0fd3a0abe