Sekretariatschef i Naturstyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du stå i spidsen for et handlekraftigt sekretariat? Motiveres du af en omskiftelig hverdag tæt på beslutningerne? Og kunne du tænke dig at understøtte Naturstyrelsens arbejde med de store politiske dagsordner om klima og biodiversitet? Naturstyrelsen søger lige nu en sekretariatschef som drives af at lede andre, er ambitiøs, har et godt tværgående blik og har fokus på både drift og udvikling af organisationen.

Opgaver og organisering
Sekretariatet i Naturstyrelsen består af 3 teams; Direktionssekretariat, HR og Jura. De 3 teams ledes af teamledere, som har både det faglige og personalemæssige ansvar, og teamlederne refererer til sekretariatschefen. Sekretariatet har i alt ca. 35 medarbejdere, hvoraf 3 medarbejdere er fysisk placeret i Kystdirektoratet i Lemvig.

Sekretariatet er ansvarlig for en række større strategiske og organisatoriske opgaver, herunder implementering af et nyt ledelsesgrundlag, konsolidering af journalområdet, optimering af driften på køb, salg og udleje af fast ejendom og driftssikker og korrekt administration af GDPR reglerne. En væsentlig opgave for sekretariatschefen er sparring med direktionen særligt om strategiske, organisatoriske og personalemæssige forhold.

Mange af sekretariatets opgaver løses i et tæt samarbejde med Naturstyrelsens øvrige stabsfunktioner, Kystdirektoratet og Arealforvaltningen, herunder vores 16 lokale enheder, og som sekretariatschef har du endvidere en stor berøringsflade med departementet og Miljøstyrelsen, som også er en del af Miljøministeriet.

Din profil
Du er godt rustet til jobbet, hvis du har:

  • Statslig erfaring fra styrelse og/eller departement og et godt kendskab til HR og eller jura området.
  • En tilgang til personaleledelse, der fokuserer på motivation, resultatskabelse og udvikling.
  • Erfaring med eller lyst til ledelse af ledere.
  • Lyst og vilje til at sikre prioritering, planlægning og implementering af opgaverne samt erfaring med at drive større projekter og processer.
  • Ansvarsfølelse, gennemslagskraft og en veludviklet evne til at samarbejde.
  • Godt kendskab til offentlig forvaltning og erfaring med arbejdsvilkår i en politisk ledet organisation.
  • En relevant akademisk uddannelse.
Som chef i Naturstyrelsen skal du være optaget af at udvikle dig som leder og være nysgerrig på at levere ledelse med gennemslagskraft i organisationen. Ledelsen arbejder til stadighed på at udvikle organisationen og fastsætte styrelsens mål og faglige ambition parallelt med imødekommelse af de politiske ønsker samt de faglige, administrative og organisatoriske prioriteringsbehov.

Vi lægger desuden vægt på at rekruttere kompetente personaleledere, der evner at motivere og tage hånd om medarbejdernes udvikling, og som forstår, at medarbejdertrivsel er nøglen til gode resultater.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til ”Rammeaftale om kontraktansættelser af chefer i staten” med en grundløn efter gruppe 1 på 619.826 kr. årligt i aktuelt niveau. Herudover vil der være mulighed for at aftale individuelle tillæg. Ansættelsen sker på åremålsvilkår. Hvis du i forvejen er tjenestemand, vil ansættelse som tjenestemand efter en konkret og individuel vurdering kunne finde sted i lønramme 37.

Ansættelsesområdet afhænger af ansættelsesformen. For kontraktansatte chefer er ansættelsesområdet Miljøministeriet med tilhørende institutioner. Sker ansættelse som tjenestemand er ansættelsesområdet Naturstyrelsen.

Tjenestestedet er Naturstyrelsen, Førstballevej 2, 7183 Randbøl.

Tiltrædelse forventes 1. april 2024 eller snarest muligt derefter.

Ansøgere skal kunne opnå den nødvendige sikkerhedsgodkendelse samt kunne opretholde denne under hele ansættelsesforholdet.

Yderligere oplysninger
Såfremt du ønsker yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte direktør Peter Ilsøe, tlf. nr. 23 20 72 42.

Du kan læse mere på https://naturstyrelsen.dk/om-naturstyrelsen/job-og-uddannelse.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, uddannelsesbevis m.m. senest den 28. januar 2024.

Samtaler forventes at blive afholdt den 2. februar 2024 og 2. samtaler forventes afholdt den 26. februar 2024. Samtalerne forventes at blive holdt på en ekstern lokalitet i nærheden af Naturstyrelsens hovedkontor. Der vil indgå en personprofiltest samt logisk test i rekrutteringsproces.

Hvis du er tjenestemand, skal ansøgningen stiles til Hans Majestæt, Kongen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejle Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Naturstyrelsen, Førstballevej , 7183 Randbøl

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5972930

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet