Spændende stilling inden for arealplanlægning og naturforvaltning hos Naturstyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du interesse i og erfaring med arealplanlægning og naturforvaltning? Vil du sidde i en central placering ift. at understøtte arealforvaltningen af Naturstyrelsens arealer med øje for balance mellem urørt skov, friluftsliv og naturnær skovdrift. Og er du interesseret i, at arbejde med direktions- og ministerbetjening?

Naturstyrelsen søger en medarbejder med brede kompetencer inden for arealplanlægning samt natur- og arealforvaltning. Du får i jobbet direkte indflydelse på at understøtte drift og planlægningen af nogle af Danmarks store og flotte naturarealer på et tidspunkt, hvor der i Naturstyrelsen er markante forandringer i forvaltningen af mange af arealerne.

Du kommer til at arbejde i enheden Arealer og Friluftsliv, som er placeret i Naturstyrelsens hovedkontor og har til formål at understøtte lokalenhederne og sætte rammerne for forvaltningen. Naturstyrelsen har ca. 670 medarbejdere, hvoraf ca. 130 har deres daglige gang i hovedkontoret. Her omsætter vi de politiske ønsker til planer og retningslinjer og betjener politikerne med faglig rådgivning. Enheden rummer en bred vifte af fagligheder - biologer, forstkandidater, landskabsforvaltere, geografer, skov- og landskabsingeniører, arkæologer m.fl.

Du kommer til at indgå i arealteamet, der bl.a. har ansvaret for areal- og hugstplanlægning, §3 kortlægning og registrering, udarbejdelse af N2000 plejeplaner, håndtering af areal- og ejendomssager, naturnær skovdrift, certificering m.m.

Derudover har vi i arealteamet fokus på:

  • At håndtere minister- og direktionssager ift. arealforvaltning og biodiversitet.
  • At bidrage med faglighed indenfor arealforvaltning.
  • At sikre en faglig funderet, professionel og ensartet indsats gennem retningslinjer mv.
  • At sikre faglig vidensdeling og vidensopbygning blandt naturforvaltningsmedarbejdere på Naturstyrelsens enheder.
  • At hjælpe enhederne i komplicerede sager.
  • At identificere, udvikle, organisere, fondssøge og igangsætte projekter mv.
Dine kerneopgaver bliver:

  • Du laver sagsbehandling af konkrete arealrelaterede sager, herunder direktions- og ministerbetjening.
  • Du bidrager med faglige input og prioriteringer i forhold til arealsager og paradigmer, der understøtter Naturstyrelsens arealforvaltning.
  • Du bidrager i forhold til udarbejdelsen af Naturstyrelens forskellige typer af forvaltningsplaner.
Du kan forvente et spændende og varieret job i en enhed, der arbejder tæt sammen med kollegaer i hele landet samt andre fagkontorer i Miljøministeriet.

Din profil
Vi søger en medarbejder, der er god til at samarbejde med sine kollegaer i teamet, enheden, styrelsen og departementet, og som forstår at gode resultater afhænger af gode processer.

Du vil få ansvar for en række centrale opgaver, og det er vigtigt, at du kan holde overblikket, organisere dine opgaver og sikre fremdrift.

Skriftlig kommunikation er en vigtig kompetence, og du har gerne erfaring med arbejdet i et politisk system herunder erfaring med direktionsbetjening.

Vi forestiller os, at du er forstkandidat, skov- og landskabsingeniør, landskabsforvalter, biolog eller har en lignende uddannelse.

Desuden ser vi gerne at du:

  • Har erfaring med arealforvaltning og afvejning af forskellige hensyn.
  • Har erfaring med ministerbetjening og/eller sagsbehandling i politiske organisationer.
  • Har kendskab til digitale værktøjer, særligt GIS programmer som fx QGIS.
  • Derudover lægges der vægt på, at du kommer med en solid erfaring inden for arealforvaltning.
  • Har erfaring med og forståelse for proces- og økonomistyring.
Vi tilbyder
Spændende arbejdsopgaver og en stilling i en enhed præget af høj faglig kompetence, en uformel tone og højt til loftet. I Arealer og Friluftliv samt Naturstyrelsen som helhed har vi det godt med hinanden og vores forskelligheder.

Mulighed for 1-2 dages hjemmearbejde ugentligt alt efter opgaverne.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Lærernes Centralorganisation og CO10 Centralorganisationen af 2010 (LC/CO10-fællesoverenskomsten) samt tilhørende organisationsaftale for skov- og landskabsingeniører eller i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række Akademiker-
organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten).

Ansættelsen kan efter konkret vurdering ske som fuldmægtig eller specialkonsulent.

Ansættelsesområdet er Miljøministeriet med tilhørende institutioner. Dit tjenestested bliver ved Naturstyrelsen, Gøddinggård, Førstballevej 2, 7183 Randbøl. Du må også forvente, at du med mellemrum skal arbejde nogle dage på Naturstyrelsens forskellige lokale enheder samt deltage i møder her. Det er et krav, at du har kørekort til personbil.

Der er tale om en midlertidig fuldtidsstilling på 37 timer om ugen med ansættelse i to år.

Tiltrædelse sker forventeligt pr. 1. oktober 2024.

Yderligere oplysninger
Såfremt du ønsker yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte kontorchef Jesper Tranberg på tlf. 21 21 97 07 eller teamleder Christina Kjærby på tlf. 21 61 83 01.

Samtaler forventes afholdt i Randbøl den 23. august 2024.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, uddannelsesbevis m.m. senest den
19. august 2024.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejle Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Naturstyrelsen, C/O Gjøddinggård Førstballevej , 7183 Randbøl

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6081453

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet